Re: Notebook - wyciaganie akumulatora?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Fri 25 Sep 2009 - 03:21:14 MET DST

Proces Tomek <labeo7_USUN_@poczta.onet.pl> zwrócił błąd:

> Pytanie brzmi czy jeśli notebook pracuje praktycznie na zasilaniu sieciowym
> to czy wskazane jest wyciagniecie z niego akumulatora, majac na uwadze jego
> zywotnosc? Akumulator typu Li-ion.

Bóg stworzył baterie żeby ich używać. Pewnie że nie używając oszczędzasz
je, ale po pierwsze baterie Li-ion i tak się zestarzeją wcześniej czy
później, a po drugie to nie jest tak szybkie i wyraźne psucie jak by się
mogło wydawać, zwłaszcza w lepszych notebookach. Przez używanie rozumiem
trzymanie w notku podpiętym ciągle do sieci. Poza tym bateria pełni rolę
zabezpieczenia na wypadek utraty zasilania - mnie się to zdarza kilka
razy w roku - remont, pomyłka sąsiada czy piorun w okolicy.

Możesz też mieć drugą baterię na wyjazdy.

W jednym moim notku, używanym wyłącznie z sieci (ale noszonym, w dwóch
miejscach podpinanym) bateria trzyma po ponad dwóch latach takiego
użycia jakieś 90% tego co na początku. W innym, starszym, nie trzyma
nawet 10%, ale minęła już wielokrotność jej spodziewanego czasu życia. W
jeszcze innym, nieużywanym parę lat (tzn. bateria nieużywana), też
trzyma tak samo słabo.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8