Gotowy PC - czy warto wchodzic w stara techn w dobrej cenie?

Autor: Marcin <mwlodarc_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Wed 23 Sep 2009 - 09:24:30 MET DST

Witam,
Potrzebny jest mi stacjonarny komputer, glownie do obrobki zdjec (zupelnie
amatorsko), filmow video (tez amatorsko, na razie z kamery dv, moze za jakis
czas z czegos w full HD), raczej nie do gier, chyba, ze takie dla kilkulatkow,
nic specjalnego szczerze mowiac.
Mam mozliwosc kupic takie zestawy (oczywiscie fabrycznie nowe), ktore wydaja
sie byc w dobrych cenach, ale sa to juz stare, wychodzace technologie, wiec
zastanawiam sie czy w ogole warto. Czy ktos moglby mi doradzic, czy pchac sie
w to, czy poczekac troche, dolozyc troche i kupic bardziej nowoczesny zestaw?
Zestawy sa bez OS, ale mam dodatkowa licencje na Viste, a w ogole to
zastanawiam sie nad Mandriva albo Ubuntu - ale to inna bajka.

1) HP Compaq dx2450 Microtower, AMD Athlon X2 5400B, 2 x 1 GB, Napęd SATA
DVD+/-RW 16x SuperMulti LightScribe i czytnik kart pamięci HP 16 w 1 (3,5 cala
z PCI), HDD 250GB, ATI Radeon HD 4650 512MB, chipset NVIDIA nForce 430
Ten zestaw kosztuje 899zl brutto

2) HP Compaq dx2450 Microtower, AMD Phenom X4 9600B, 2 x 1 GB, Napęd SATA
DVD+/-RW 16x SuperMulti LightScribe i czytnik kart pamięci HP 16 w 1 (3,5 cala
z PCI), HDD 500GB, ATI Radeon HD 4650 512MB, chipset NVIDIA nForce 430
Ten zestaw kosztuje 1245zl brutto

Zastanawia mnie tylko, ze zaden z tych komputerow nie ma Firewire i obawiam
sie, czy karta Firewire na PCI nie bedzie gryzla sie z plyta glowna, itd.

Pozdrawiam,
Marcin