Re: Dysk SSD vs. Zwykły SATA

Autor: Artur M. Piwko <milusi.pysiaczek_at_buziaczek.pl>
Data: Wed 23 Sep 2009 - 08:37:16 MET DST

In the darkest hour on Tue, 22 Sep 2009 18:55:33 +0200,
Tomasz BÄ…tor <mis@koralgol.pl> screamed:

[...]
> W przypadku Linuksa dystrybucje zbierajÄ… do kupy co im siÄ™
> podoba, więc chyba wszystko poza jądrem i softem specyficznym dla
> konkretnego distro i pisanym dla niego (jak managery pakietów, instalatory
> i tym podobne) można określić jako 3rd party.

Błąd. Dla pewnych plików jest to po prostu zbyt duże uproszczenie
(mount, fsck, ...).

> Nie słyszałem, aby się to komuś udało, ale na 99% tak, obejmuje. Zresztą
> obecnie zarówno Indilinx jak i Intel (nie wiem jak Samsung) tak robią
> firmware, aby ruch rozkładać równomiernie na cały dysk.

Czytałem w swoim czasie o przypadku, gdy ktoś zarżnął jakąś kartę po
ustawieniu flagi sync. Poszedł sektor w którym siedział FAT. Czy to była
karta z wear leveling - tego nie pamiętam. W każdym razie da się.

> A OCZ nie tak dawno
> wydłużył okres gwarancji do 3 lat, będac pewnym m.in. właśnie trwałości:
> http://www.ocztechnology.com/aboutocz/news/138

Widocznie przeliczyli prawdopodobieństwo zajścia tego typu zdarzenia
i stwierdzili, że będzie powiedzmy marginalne.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:214B ]
[ 08:31:01 user up 12204 days, 20:26,  1 user, load average: 0.18, 0.10, 0.04 ]