Re: Dysk SSD vs. Zwykły SATA

Autor: Tomasz Bątor <mis_at_koralgol.pl>
Data: Tue 22 Sep 2009 - 18:55:33 MET DST

Dnia Tue, 22 Sep 2009 17:23:21 +0200, Artur M. Piwko napisał(a):

> Ekhm... mount to według Ciebie "3rd party"? Która dystrybucja w
> podstawce nie posiada mount? Ja rozumiem brak dd. Ale mount?

Wszystko zależy od tego, co będziemy uważać za podstawkę, a co za 3rd
party. W przypadku Windows, Microsoft dostarcza cały soft i za niego
odpowiada. W przypadku Linuksa dystrybucje zbierają do kupy co im się
podoba, więc chyba wszystko poza jądrem i softem specyficznym dla
konkretnego distro i pisanym dla niego (jak managery pakietów, instalatory
i tym podobne) można określić jako 3rd party.

> I pewne sektory zużyją się szybciej niż inne. Jesteś pewien, że gwarancja
> obejmuje zajechanie komórki ładunkami?

Nie słyszałem, aby się to komuś udało, ale na 99% tak, obejmuje. Zresztą
obecnie zarówno Indilinx jak i Intel (nie wiem jak Samsung) tak robią
firmware, aby ruch rozkładać równomiernie na cały dysk. A OCZ nie tak dawno
wydłużył okres gwarancji do 3 lat, będac pewnym m.in. właśnie trwałości:
http://www.ocztechnology.com/aboutocz/news/138

t.

--