Re: czy to zbyt maly prąd na porcie USB ?

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Mon 21 Sep 2009 - 07:08:48 MET DST

1634Racine wrote:
> Gdy zasilacz dysku jest WYŁaczony,ale lampki huba i modemu swieca sie,
> to znaczy, ze jednak dostaja zasilanie z portu USB laptopa. Czy ten
> prad jest niewystarczajacy, by podtrzymac prace modemu, w kazdym razie
> tak, by nie trwala minute?

Byc moze jest wystarczajacy, ale hub tez bierze swoje, dodatkowo on lubi
sam z siebie wywolywac rozne problemy. Mam bardzo zle doswiadczenia z
takimi wynalazkami (mowa o noname - jesli masz cos lepszego, to moze
problem lezy gdzies indziej).

> Czyzby zasilacz wlaczonego dysku _przejmowal_zasilanie_ calego huba a
> tym samym modemu?? Przeciez to bzdura. Jakim cudem zasilacz dysku moze
> nagle zasilic hub/modem?

Hm? Jesli kieszen jest w miare porzadna, to z pewnoscia zadbano o to, by
obwod zasilania dysku i obwod USB byly niezalezne i wzajemnie niepolaczone
(polaczone jedynie masa).

> Jesli w tym moze byc problem - to jak sprawdzic [jakim softem]
> faktyczna wielkosc pradu na porcie usb laptopa?

Jaki system? W Windows mozesz to sprawdzic bez zadnych programow.
Rzeczywisty pobierany prad pokaze Ci miernik (tyle, ze musisz wpiac go w
szereg), ale mysle, ze nie tu lezy problem.

k,