Re: czy to zbyt maly prąd na porcie USB ?

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Mon 21 Sep 2009 - 11:20:09 MET DST

KILu in news:h971p2$c0$1@inews.gazeta.pl
> Byc moze jest wystarczajacy, ale hub tez bierze swoje,

to jasne, nie wspomnialem o wszystkim, o czym wiem,lub czego domyslam sie.
[ale to raczej wszystko :)

> dodatkowo on lubi
> sam z siebie wywolywac rozne problemy. Mam bardzo zle doswiadczenia z
> takimi wynalazkami (mowa o noname - jesli masz cos lepszego, to moze
> problem lezy gdzies indziej).

nie mam papieru od tego huba, na obudowie tylko info, ze na 98/me/xp/2000 i
MAC-i, i pecety.
ale byl to drobiazg polecony mi [ z wieloma potwierdzeniami] na jakiejs
sensownej grupie hardwarowej pare lat temu i na pecetach - bez zarzutu
dziala.
Prosta rzecz:
kabelek + plaska kwadratowa kostka prawie wielkosci dloni, na kazdym boku
jedno wejscie dla przylączen, w srodku kwadratu lampka sygnalizujaca,czy
dziala,czy nie,czy zasilany, czy nie.
Podlaczony do peceta hub, a modem z kolei do huba - daja info ,ze i hub
zasilany, i modem zasilany. wiecej: przez chwile jest lacznosc z internetem.
za chwile klops, lampki huba i modemu swieca sie,ale zero lacznosci,
wiecej: niemozliwa do przywrocenia, trzeba odlaczac hub od laptopa,
przylaczac,a wowczas znow udaje sie na krotko. Po wlaczeniu zasilania dysku
zewn. [podlaczonego do tego huba] - wszystko dziala bezblednie. Jakby
zasilany dysk [a raczej jego obudowa] mial cos w tehj sprawie do
powiedzenia...
powtorzylem story jakby bylo niejasne z nocnego pisania :)

> Hm? Jesli kieszen jest w miare porzadna, to z pewnoscia zadbano o to, by
> obwod zasilania dysku i obwod USB byly niezalezne i wzajemnie niepolaczone
> (polaczone jedynie masa).

wlasnie dlatego napisalem,ze to bzdura by zasilal huba.Teoretyzowalem z ta
świadomoscią.
btw: kieszen - ICY BOX na chipie NEC, poki co - super.

> Jaki system? W Windows mozesz to sprawdzic bez zadnych programow.

xp.

> Rzeczywisty pobierany prad pokaze Ci miernik (tyle, ze musisz wpiac go w
> szereg), ale mysle, ze nie tu lezy problem.
> k,

chodzilo mi o to:

ile potrzebuje modem [nizej dolaczylem info z softu PC Wizard] i to juz
wiem, bowiem wychodzi z "pc wizarda", ze ten modem usb iplusa potrzebuje max
500mA. Ale tez ztcw [nie jest ze mnie elektryk ,choc po matfiz :), to usb ma
wlasnie swoje specyfikacyjne 500mA, wiec..., no wlasnie, to jest pytanie o
owe "max" dla modemu - moze wraz poborem jeszcze dodatkowo przez huba
dostaje za malo pradu...?

   PYTANIE:
ile _faktycznie_ mA daje port usb laptopa? Moze port usb laptopa jest lekko
skopany? To chcialem wyciagnac "jakos" z laptopa softowo. Nie mam takiej
podrecznej sposobnosci pomiaru.
Malo mozliwe - ale jednak mozliwe - wydaje mi sie, by calkowicie wydolny
laptop dawal za malo pradu na usb. A i hub wydaje sie dobry, chociaz ponizej
okazuje sie, ze dziwna jest detekcja portow huba, jeden jakby nieokreslony,
podczas gdy pozostale sa OK. Co to znaczy?...

                   WYCIĄG Z PC Wizard 2009 dotyczacy portu usb laptopa

Port installed : Uniwersalny kontroler hosta Intel 82371AB/EB PCI do USB

General Information :
Type : Universal Serial Bus (USB)
Number of ports : 2 <---------- NIE ROZUMIEM, JEST TYLKO JEDEN PORT
USB W LAPTOPIE (na zewnatrz. Moze... tylko jeden wylozony na zewnatrz?).

 USB Port 1 : <---------- USB LAPTOPA
USB Version : 1.10
Product ID : VEN_03EB,DEV_0902,PRT_00
Max. Packet Size : 8 bytes