Re: Jaka skretka do ziemi ?

Autor: Pablo <fsanb_at_hcp.com.pl>
Data: Fri 18 Sep 2009 - 13:04:28 MET DST

    Polecam jak wyżej kabelek żelowany , ekran zbyteczny bo w ziemi mu nikt
nie będzie przeszkadzał, to chyba że w domu napotka na zakłócenia. Co do
rury to warto położyć kabel w tzw. peszlu , rura karbowana w każdym
składzie budowlanym mają. Przy układaniu należy postarać się , aby położożyć
w całości pełen odcinek peszla i oba końce wyprowadzić ponad ziemie i
zabezpieczyć uszczelnieniem, w innym wypadku to mija sie z celem bo woda się
dostanie a peszel będzie robił za zbiórke wody co wpłynie na szybsze
starzenie i niszczenie izolacji. Przy płytkim ułożeniu lub gliniastym
terenie lub innym podmokłym warto zrobić pod kablem i na kablu na
szerokość wykopu podsypke z piasku lub żwiru bez dużych kamieni. zapewni to
optymalne warunki szybkie odprowadzenie wody a nawet jeśli będzie okresowo
zalegać to w piasku mróz kabelkowi szkód nie narobi.Mróz w zależności od
gruntu i regionu w kraju sięga od 60 do 90cm. Warto kupić też folie w rolce
o szerokości wykopu i po przysypaniu kabla warstwą ziemi minimum 40 cm ją
ułożyć - zabezpieczy to przed uszkodeniem,po paru latach gdy ktoś zapomni o
tym kablu.W dawnych czasach zamiast foli stosowano układane cegły, gruz, lub
sypany drobny kamień ( na wypadek gdybyś trafił podczas kopania)

    Gdybyś kupował peszel to zwróć uwagę czy ma w środku pilota (sznurek lub
drut) w innym przypadku sam będziesz musiał włożyć pilota w peszel z drutu
i uwiazać kabelek i wtedy dopiero przeciągac, bez tego nie włożysz przewodu
w dłuższym odcinku. Pamiętaj abyś czasami nie położył przewodu całkowicie
prosto (naciągniętego) lekki wężyk wskazany. Powodzenia

Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w
wiadomości news:1qi6b5tfrm3thm3t1i5740kkheoc4eo9ah@4ax.com...