Re: Jaka skretka do ziemi ?

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri 18 Sep 2009 - 11:00:37 MET DST

On Fri, 18 Sep 2009 10:19:39 +0200, Marrcino <niema@niczego.pl> wrote:

>Zadną. Po pierwszej większej burzy będziesz miał kuku. Ja bym polecał
>światłowód, niektórzy potrafią zakopywać koncentryk.

Możesz rozwinąc myśl? Mam w sumei penei ze 2 km skrętki w ziemi dla
różnych instalacji - często od ponad 10 lat i jakoś nei zpotkałem się
z innymi awariami niż typu: "pan Czesio koparką kabelek wykopał". Inna
rzecz że w ziemi to lepiej puścić kabel w jakiejś rurze. W razie
awarii/przebudowy nie trzeba rozkopywać ponownie. Ostatnio
instalatorzy kamer stosowali jakąś specjalny kabel do układania w
ziemii wypełniony żelem w osłonce. Ale to ma zapobiegać zamakaniu
kabli a nie chronić je fizycznie.

Zdrówko