Re: pecet do grania

Autor: Wycior <wyciorek69_cutout__at_wp.pl>
Data: Fri 18 Sep 2009 - 13:02:24 MET DST

> Wstepnie mysle o Intelu i7 920 2.66GHz za 1k pln i plycie Asusa P6TDeluxe
> Intel X58
> za 1.1k pln. Moj problem polega na tym, ze nei wiem ,czy to jest optymalny
> stosunek ceny do
> wydajnosci (bo. np. moge taniej wziac cos 4 rdzeniowego na ponoc
> nierozwojowym sockecie 775)

To już twoja kwestia. Nie wypowiem się, bo nie chcę wprowadzać w błąd. Ale
należy pamiętać, że jednak nowszy socket daje opcje lepszych możliwości
rozbudowy na przyszłość. To był zawsze mój ból kiedy miałem P4 na s423 i
mogłem poratować się jedynie okrojonym celeronem :)

> Tu mysle o Radku HD 4870X2 2GB

Wybór dobry. Zwłaszcza patrząc na pamięć...

> Tak, 6GB wydaje sie wystarczajace.
> Trzy 6 kostek pamieci (3 pary) moga pracowac w dualu?
> Kiedys to byly obsadzane parami (po 2 pary)

Para dwóch kości może pracować na DC - dual channel. Trzy kości mogą
pracować w TC - tripple channel. Kupując pamięć zwróć uwagę na to czy są w
stanie pracować na potrójnym kanale. Często zdarza się możliwość kupienia
już zparowanych kości których producent gwarantuje DC czy też TC.

> A zasilacz jaki? Pewnie w okolicach 600W czy mocniejszy?

IMO dla takiego sprzętu potrzeba mocy. Sądzę, iż 600W w zupełności
wystarczy. Jednak odradzam słabsze. U mnie na jednak już klasę słabszym
sprzęcie pracuje chiftec właśnie 600W i jest ok. Napewno cicho z jego
strony...

--
Pzdr., Wycior