Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupić?

Autor: tg <aa_at_bb.cpl>
Data: Tue 15 Sep 2009 - 00:08:18 MET DST

"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message
news:Pine.WNT.4.64.0909112017230.3576@quad...
> W ten sposób truecrypt leży i kwiczy - mimo paru *istotnych*
> przewag nad (darmową) konkurencją, od możliwości zaszyfrowania
> bootpartycji zaczynając

hm? przeciez jest od dawna, korzystam z tego od dobrych 2 lat

> na "wbudowanym" rozpoznawaniu połączeń
> "co jest gdzie" kończąc (co objawia się np. możliwością podpięcia
> vdysku ze *zbioru* leżącym na *niepodłączonej* "do literki"
> partycji).

nie rozumiem, skoro masz system plikow nie podpiety do litery to
logiczne ze dostepu do jego plikow nie masz, raczej ciezko uznac
to za wade truecrypta ktory pracuje z plikami, obszarami
znalezionymi w tablicy partycji albo z calym urzadzeniem

wymaganie zeby wywrozyl gdzie w niepodmontowanej partycji masz
plik archiwum jest chyba lekka przesada

> Z p. widzenia o którym mówimy TrueCryptowi zdecydowanie brakuje
> możliwości "lekkiego szyfrowania" - mało wartościowego jak się
> trafi na fachowca, ale starczającego na "gościa z serwisu",
> a jednocześnie nie aż tak zasobożernego.
> Takie cóś jest dostępne choćby w FreeOTFE (XOR).

bo to soft do innych zastosowan niz poprawa samopoczucia za pomoca
XOR, mozna sobie zaszyfrowac wybierajac twofish ktory wspolczene
kompy obciazy niezauwazalnie a zapewni bezpieczenstwo w odroznieniu
od xorowania

> Acha: nadto TC ma istotną wadę na wypadek "dekonspiracji" kluczy:
> nie da się skutecznie przeszyfrować vdysku, bo "klucz główny" pozostaje
> nieruszony.

nieprawda, klucz zostaje ten sam jezeli zmienisz haslo do klucza,
jezeli rozszyfrujesz i zaszyfrujesz ponownie klucz jest generowany na
nowo

> Fakt, nie przyglądałem się czy nie ma jakiejś metody,
> ale "skasuj i załóż na nowo" to *nie* jest metoda, zaś szyfrowanie
> *całości* (znaczy "przeszyfrowanie", tak aby *żaden* element
> starego szyfrowania nie był już wykorzystywany, a nie tylko
> stare hasło), tak jak w rzeczonym FreeOTFE, jakoś nie rzuciło
> mi się (w TC) w oczy.

"trwale odszyfruj" a potem tak jak za pierwszym razem