Re: Wysokość obrazu dla monitorów LCD ...

Autor: Dominik & Co <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce_at_invalid.com>
Data: Fri 11 Sep 2009 - 11:19:07 MET DST

de Fresz napisał(a):

> 19" 4:3 1024 px wysokości

a) Większość (?) 19-tek "kwadratowych" to 5:4- to tak gwoli formalności.

> odpowiednikiem klasycznej 19" jest 20", a klasycznej 20-21 jest 24". Ale
> powiedz mi proszę - ile na circa 150 px wysokości zmieścisz dodatkowych

Idąc tym tropem, 17" to to samo co 19'- też 1280x1024. Wysokość fizyczna
ekranu jest bez znaczenia?

> linijek tekstu? I czy aby na pewno oglądając www, pochłaniasz zawartość
> wzrokiem od samej góry do samuśkiego dołu?

Oczywiście, panoramy (i koniecznie błyszczące) są z definicji najlepsze
dla każdego. Ja tylko nieśmiało napisałem, że wygodniej ogląda mi się
www na klasycznej 19" (5:4)- na panoramie czasem choćby przyciski
"strona galerii wstecz/dalej" u dołu są już niewidoczne i trza przewijać.

Wiem, można przeglądarkę pokonfigurować, paski narzędzi dać z boku i już
jest ekstra super wygodnie...

--
Dominik (& kąpany)