Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupić?

Autor: CUT_INZ <CUT_at_CUT.pl>
Data: Thu 10 Sep 2009 - 17:06:25 MET DST

Piotr pisze:

> RAID 0 ma bardzo wąskie zastosowania i nie jest to domowy użytek.
> Duże pliki owszem, kopiują się szybciej. Z tym, że ja tam raczej właśnie
> uruchamiam jakieś programy, korzystam z przeglądarki, gram w gry,
> oglądam filmy, zamiast ciągle obrazy płyt czy gigabajty mp3/filmów w
> jedną i drugą stronę przerzucać. No ale ja truskawki cukrem...
>
> Można podniecać się 2.5GBps w burst. Efekt placebo działa doskonale.

Och nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.

Filmy pobierasz z netu? - Spakowane rarem? To oświecę cię, że 95% tych
filmów jest spakowanych z minimalną kompresją (bądź bez) i w takim
wypadku przy rozpakowywaniu takiego archiwum to właśnie szybkość dysku
ma znaczenie.

Grasz w gry? - a myślisz, że z czego gra jest ładowana do ramu? Z czego
ładowane są savy? Tu również prędkość dysku pokaże różnicę.

Instalujesz gry/programy z ISO? - dorób sobie sam....