Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupić?

Autor: Piotr <piotr_at_alpha.net.pl>
Data: Thu 10 Sep 2009 - 19:25:25 MET DST

CUT_INZ pisze:

> Och nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.
>
> Filmy pobierasz z netu? - Spakowane rarem? To oświecę cię, że 95% tych
> filmów jest spakowanych z minimalną kompresją (bądź bez) i w takim
> wypadku przy rozpakowywaniu takiego archiwum to właśnie szybkość dysku
> ma znaczenie.
Yup. Zwłaszcza po pociągnięciu filmu z torrentów są one ładnie ułożone
bajt po bajcie na dysku i porównanie odczytu burst pięknie obrazuje
wydajność w takim zastosowaniu.

> Grasz w gry? - a myślisz, że z czego gra jest ładowana do ramu? Z czego
> ładowane są savy? Tu również prędkość dysku pokaże różnicę.
http://images.anandtech.com/graphs/raptor%20in%20raid0_06220420657/2584.png
No carramba, iście diabelska różnica.

> Instalujesz gry/programy z ISO? - dorób sobie sam....
I robię to bazylion razy dziennie.

Chwalenie się wynikiem burst jest tak sensowne, jak ilością 3Dmarków.
Fajne w gimnazjum, później się z tego wyrasta.
Jak widać na Twoim przykładzie, nie wszystkich to dotyczy.