Re: nudne pytanie o pierdziawki

Autor: Netx <gigabyte-cut-it-out_at_gazeta.pl>
Data: Thu 10 Sep 2009 - 15:18:24 MET DST

Santana pisze:
> Creative Gigaworks T40. Troszke ponad trzy stówy ale zdecydowanie warto :)

Miałem niedawno T40 series II i z przyjemnością je odsprzedałem. Miały
jak dla mnie trzy wady trudne do zaakceptowania:
- zasilacz głośników T40 pobiera 20W kiedy głośniki są wyłączone!
Praktycznie trzeba go wyłączać na noc chyba że się nie oszczędza na
prądzie. Dla porównania po podłączeniu *oryginalnej* ładowarki Nokii bez
przyłączania telefonu - przyrząd wskazuje 0W (tani miernik z Allegro,
ale porównywałem z licznikiem Stoen i błąd jest w granicy 5% przy
rozsądnym obciążeniu).
- odsłuch na T40 najlepszy jest z pewnej odległości tzn. jak się siedzi
przy biurku na którym stoją T40 to to jest za blisko
- najważniejsza wada jak dla mnie to że tony średnie (zwłaszcza wokale)
są schowane w reszcie pasma (są jakby za ciche). Dotyczy to też średnich
tonów np. gitary. O wiele przyjemniej brzmiały dla mnie tanie geniusy z
przed kilku lat (!), mające większe membrany, gdzie tony średnie (wokale
itp.) są wyeksponowane trochę i po prostu przyjemniej się je słucha
(podłączałem je jednocześnie z T40 przez rozgałęziacz).
O basach się nie wypowiadam bo na nich mi mniej zależy, ale też miałem
wrażenie że lepiej jak uszy są powyżej Bas Xport, co jest trochę trudne
do osiągnięcia jak się siedzi, bo głośniki T40 są dość wysokie.
Ogólnie do muzyki klasycznej to może by się te T40 nadawały, ale do
popu, acid jazz, itd. już średnio. Nieco lepiej brzmią przy formatach
bezstratnych ale i tak ich charakterystyka nie każdemu się spodoba.

Dodam jeszcze że na sieci znalazłem opinie że komponenty w środku T40
zostały zubożone (ilościowo i jakościowo) w serii II głośników T40.
Na plus w T40 mogę zaliczyć tylko dużą szczegółowość - słychać brzmienia
i efekty, których na tańszych głośnikach nie słyszałem.

Pozdrawiam,
Marek