AHCI a windows7

Autor: ..Aldi.. <romek1_at_poczta.fm>
Data: Wed 09 Sep 2009 - 10:49:52 MET DST

witam,
moje pytaniedotyczy zastosowania AHCI w systemie Win7 RC

postanowiłem sprawdzić czy toto będzie ze sobą
współpracować, wczoraj wyczytałem w necie, że
Win7 startuje bez problemu z takim skonfigurowaniem
kontrolera SATA.

Tymczasem instalowałem system korzystając z ustawienia
w BIOSie kontrolera jako IDE. Wszytko działa.

Przestawiłem wczoraj testowo kontroler na tryb AHCI
i co? i BSOD...
w Windows7 rzadko go widuję, ale się zdarzył...

czy konieczne jest ściągnięcie jakichś sterowników
z sieci (wiem, że w Win XP należy to zrobić ze strony Intela
ale nie doczytałem się tam wersji pod win7)

czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???