Re: AHCI a windows7

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Wed 09 Sep 2009 - 18:38:23 MET DST

..Aldi.. wrote:
> [...]
>
> postanowiłem sprawdzić czy toto będzie ze sobą
> współpracować, wczoraj wyczytałem w necie, że
> Win7 startuje bez problemu z takim skonfigurowaniem
> kontrolera SATA.
>
> Tymczasem instalowałem system korzystając z ustawienia
> w BIOSie kontrolera jako IDE. Wszytko działa.
>
> Przestawiłem wczoraj testowo kontroler na tryb AHCI
> i co? i BSOD...
> w Windows7 rzadko go widuję, ale się zdarzył...
>
> czy konieczne jest ściągnięcie jakichś sterowników
> z sieci (wiem, że w Win XP należy to zrobić ze strony Intela
> ale nie doczytałem się tam wersji pod win7)

Nie trzeba. Wystarczy przestawić magiczną opcję w rejestrze. Działa w
Vista i Win7

Jest jeszcze drugi sposób, działający również w XP, ale dostępny tylko
na płytach, które mają > 4 porty SATA i po ustawieniu w BIOSie trybu
AHCI umożliwiają przestawienie portów powyżej 4 w tryb IDE.

Oba sposoby są opisane w sieci - użyj mocy (ew. Google).

Używałem obu metod - obie działają.

> czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
> z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???

Rzeczywiście nie korzysta.