Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupi��

Autor: LeP <lesp_at_onet.pl>
Data: Wed 09 Sep 2009 - 02:10:17 MET DST

Użytkownik "JaromirD" <rydberg@q2.pl> napisał w wiadomości
news:h86l76$tnf$1@news.onet.pl...

> Przykład o tyle nietrafiony, że prawdopodobieństwo zostania złapanym nie
> zmienia się z liczbą wypitych flaszek. A jeśli już to odwrotnie niż
> napisałeś ze względu na fakt, że po 4 sposób jazdy może wzbudzić
> podejrzenia
> co do trzeźwości kierowcy.
> Poza tym wypicie 4 flaszek jedna po drugiej to nie sÄ… zdarzenia
> niezależne.

Nie chodzi o prawdopodobieństwo złapania, bo rozmawiamy o już złapanych, a
skoro po flaszce 2, 5 promila, to po czterech 0,156 wg. Twojej matematyki,
więc jednak poniżej progu karalności.

> Dlaczego dzielisz prawdopodobieństwo na 4 koła? Ono jest - jak sam
> napisałeś
> - niezależne dla każdego z nich.

Obliczamy prawdopodobieństwo w intencji przejechania bezawaryjnie określonej
liczby km (lub używania bezawaryjnie dysku przez pewien czasookres). Jeśli
padnie jedno choć jedno koło to dalej nie pojadę, prawda?
Rozumiem Twój tok rozumowania - kombinujesz tak: jeśli na co czwartym
przystanku stoi kanar w cywilu, a ja chcę przejechać pewien dłuższy odcinek,
to nawet jeśli będę jechał po jednym przystanku (a potem np. następny lub
kilka przechodził piechotą) prawdopodobieństwo, ze się na niego natknę nie
zmieni się aż tak bardzo, jak mi to inni sugerują;)
Ale to nie to samo

> To prawda, ale to też nie są zdarzenia niezależne: przejechanie 100 tys.
> na
> nowych kołach to nie to samo, co przejechanie KOLEJNYCH 100 tys. na
> zużytych
> kołach.

Tak, ale dyski czesto padają w pierwszym okresie użytkowania np. z powodu
błędów konstrukcyjnych albo niedopracowanego oprogramowania ( tak samo opony
bezdętkowe zaraz po napompowaniu potrafią zgubić powietrze, ale jak się
ułożą, to ho, ho albo i lepiej).

> Przykro mi, ale nie jestem w stanie zrozumieć, jak ilość danych na dysku
> wpływa na jego awaryjność. Uwierają go jakoś czy co?

To proste. Dane na dysku (i kilometry na liczniku auta) nie pojawiaja siÄ™ na
nim i nie znikają samoistnie. Czym więcej danych (i dłuższa przejechana
droga) tym zużycie podzespołów skaładających się na dysk (auto) rośnie.
Druga sprawa to to o czym wcześniej pisałem - prawo Murphy'ego (rzecz
niepodlegajaca dyskusji;)

--
LeP