Re: Monitor: który lepszy?

Autor: Latet <lat_at_xxxxx.pl>
Data: Tue 08 Sep 2009 - 07:31:31 MET DST

> Bo jeśli porównujesz z tanimi monitorami na matrycach TN, to faktycznie, w tv
> jest znacznie lepiej. Ale monitory też się robi na matrycach *VA, naktórych
> są telewizory oraz IPS, które pod względem kątów są nawet lepsze od *VA (ale
> mają trochę wyższy punkt czerni, a więc ciut słabszy kontrast).

Czyli jeśli grafik-amator chce sobie czasem w ciemności nocy obejrzeć na swoim
wypasionym kompie film, to raczej powienien kupić coś na *VA (co zamiast
gwiazdki?) niż IPS? No, chyba, że do filmu zasiądzie kilka osób (różne kąty), to
jednak IPS, a ewentualne świecenie czarnych pasów trzeba równoważyć zwiększeniem
dawki piwa, lub zapaleniem jakiejś lampki. Dobrze wywnioskowałem?

latet