Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Thu 03 Sep 2009 - 09:15:25 MET DST
Message-ID: <slrnh9ur8d.r6u.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr"
>>> AMDATI i NV razem wziêtych, jak byæ powinno. Ch³opaki od sterowników nie
>>> wpadli na Twój genialny koncept ustawiania ró¿nych dpi w pionie i
>>> poziomie, bo jako¶ tak siê ugadali z producentami monitorów, ¿e pixele
>>> bêd± kwadratowe. Wiêc albo poka¿ *monitor* z prostok±tnymi pixelami albo
>>> skoñcz pisaæ posty nie zwi±zane z tematem.
>> Chyba dawno nie mia³e¶ w rêku CRT.
>No, to poka¿ mi pixele w CRT:P

Wiedzia³em, ¿e siê przyczepisz :-P

>Poza tym standardowe rozdzielczo¶ci gier/programów/osów do standardowych
>monitorów (4:3) 512x384, 640x480, 800x600, 1024x768, 1280x960,
>1600x1200... faktycznie, i¶cie prostok±tne pixele wychodz±.

1280x1024 akurat by³o du¿o bardziej popularne ni¿ 1280x96. To po
pierwsze. Po drugie, zapomnia³e¶ o 640x400 na przyk³ad, albo 320x200.
Po trzecie - do tego dochodzi kwestia regulacji geometrii obrazu.

>320x200 wy³amuje siê ze wzglêdu na ilo¶æ pamiêci, ale to prehistoria.

A, pamiêta³e¶. No, ale by³a taka rozdzielczo¶æ, i to nawet do¶æ
powszechnie u¿ywana (np. na Amidze).

>Nie mam tylko pomys³u, sk±d siê wziê³o 1280x1024. Chocia¿ moje EIZO o
>takiej natywnej rozdzielczo¶ci ma proporcje 5:4. I znów skubañcy
>kwadraty zrobili.

Ale spróbuj sobie na tym wy¶wietliæ w takim razie 640x480. :-P

-- 
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb 
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' 
d' http://epsilon.eu.org/ Yb 
`b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' 
Received on Thu Sep 3 09:20:02 2009

To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 03 Sep 2009 - 09:51:00 MET DST