Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli

Autor: Piotr <piotr_at_alpha.net.pl>
Data: Thu 03 Sep 2009 - 18:03:38 MET DST
Message-ID: <h7opei$rgu$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Mariusz Kruk pisze:
>> Poza tym standardowe rozdzielczości gier/programów/osów do standardowych
>> monitorów (4:3) 512x384, 640x480, 800x600, 1024x768, 1280x960,
>> 1600x1200... faktycznie, iście prostokątne pixele wychodzą.
>
> 1280x1024 akurat było dużo bardziej popularne niż 1280x96.
Wiem. Używałem na CRTku do czasu kupienia tunera TV. Przy
www/poczcie/tekstowych i pulpitowych pierdach było ok, przy telewizji
nagle te twarze jakieś dziwne się stały.

> To po
> pierwsze. Po drugie, zapomniałeś o 640x400 na przykład, albo 320x200.
640x400 tak samo jak 320x200. Ładnie mieściło się w 256kB.

>> 320x200 wyłamuje się ze względu na ilość pamięci, ale to prehistoria.
> A, pamiętałeś. No, ale była taka rozdzielczość, i to nawet dość
> powszechnie używana (np. na Amidze).
64kB.

>> Nie mam tylko pomysłu, skąd się wzięło 1280x1024. Chociaż moje EIZO o
>> takiej natywnej rozdzielczości ma proporcje 5:4. I znów skubańcy
>> kwadraty zrobili.
> Ale spróbuj sobie na tym wyświetlić w takim razie 640x480. :-P
Nawet nie próbuje. Gram w natywnej, filmy lecą na TV.
Chociaż wg teorii niektórych mógłbym mieć proporcjonalne 4:3 w
1280x1024;) i to bez pasków;)
Received on Thu Sep 3 18:05:03 2009

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 03 Sep 2009 - 18:51:01 MET DST