Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli

Autor: Piotr <piotr_at_alpha.net.pl>
Data: Wed 02 Sep 2009 - 16:10:02 MET DST

Sergiusz Rozanski pisze:

> i o to chodzi, a wszyscy jak mantra o kwadratowych pixlach, gdzie
> od lat telewizja anamorficzna na prostokatnych piklach lata, gdzie
Halo, mowa o MONITORACH, nie telewizorach. Tak trudno to zauważyć?

> początki komputerów domowych to pixel 2:1 (8-bit atari czy c64) to
> był standard.
A jeszcze wcześniej były komputery, w których bajt miał 13 bitów.
Czytałeś tematykę grupy, na którą piszesz?

> W parametrach karty graficznej ustawiamy rozdzielczość _i_ proporcje i
> wszystko powinno się dobrze wyświetlać, chyba że autorzy np gry
> założyli (błędnie) kwadratowość pixli.
No cóż. Autorów gier to akurat guano obchodzi, bo piszą przez API i to
sterowniki przeliczają na pixele. Ja rozumiem, że Ty wiesz lepiej od
AMDATI i NV razem wziętych, jak być powinno. Chłopaki od sterowników nie
wpadli na Twój genialny koncept ustawiania różnych dpi w pionie i
poziomie, bo jakoś tak się ugadali z producentami monitorów, że pixele
będą kwadratowe. Więc albo pokaż *monitor* z prostokątnymi pixelami albo
skończ pisać posty nie związane z tematem.