Re: rozdzielczość 1366 x 768 pikseli

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Wed 02 Sep 2009 - 14:42:25 MET DST
Message-ID: <slrnh9spt7.cj3.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2

Dnia 02.09.2009 Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał/a:

> Ale czytasz co było napisane wcześniej?
> Było o "kwadracie" 100x100 _pikseli_.

Nic nie było mowy o pixlu, a on nie ma w definicji kwadratu (tym
bardziej że składa się np za subpixli przesunietych o 1/3 pixla :)
Więc pojęcie kwadrat 100x100px jest nieprecyzyjne, a powinno być
kwadrat np. 2" na 2".

> I owszem, przy niekwadratowych pikselach 100x100px wcale nie będzie
> kwadratowy.

i o to chodzi, a wszyscy jak mantra o kwadratowych pixlach, gdzie
od lat telewizja anamorficzna na prostokatnych piklach lata, gdzie
początki komputerów domowych to pixel 2:1 (8-bit atari czy c64) to
był standard.

W parametrach karty graficznej ustawiamy rozdzielczość _i_ proporcje i
wszystko powinno się dobrze wyświetlać, chyba że autorzy np gry
założyli (błędnie) kwadratowość pixli.

-- 
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/
Received on Wed Sep 2 14:45:04 2009

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 02 Sep 2009 - 14:51:00 MET DST