epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sergiusz Rozanski"
>> Ale czytasz co by³o napisane wcze¶niej?
>> By³o o "kwadracie" 100x100 _pikseli_.
>Nic nie by³o mowy o pixlu,
Zacytujê, bo twórczo wyci±³e¶:
>> Mo¿na na panoramie ustawiæ rozdzielczo¶æ 4:3, ale narysuj sobie tam
>> kwadrat 100x100 pixeli, we¼ linijkê i sprawd¼, czy na obrazie jest
>> kwadratem.
>a on nie ma w definicji kwadratu (tym
>bardziej ¿e sk³ada siê np za subpixli przesunietych o 1/3 pixla :)
>Wiêc pojêcie kwadrat 100x100px jest nieprecyzyjne, a powinno byæ
>kwadrat np. 2" na 2".
Nie. Mowa by³a o pikselach z punktu widzenia strony generuj±cej obraz.
>> I owszem, przy niekwadratowych pikselach 100x100px wcale nie bêdzie
>> kwadratowy.
>i o to chodzi, a wszyscy jak mantra o kwadratowych pixlach, gdzie
>od lat telewizja anamorficzna na prostokatnych piklach lata, gdzie
>pocz±tki komputerów domowych to pixel 2:1 (8-bit atari czy c64) to
>by³ standard.
E, jak siê mia³o takie popaprane komputery, to siê mia³o popaprane
piksele :-P
>W parametrach karty graficznej ustawiamy rozdzielczo¶æ _i_ proporcje i
>wszystko powinno siê dobrze wy¶wietlaæ, chyba ¿e autorzy np gry
>za³o¿yli (b³êdnie) kwadratowo¶æ pixli.
¯e gdzie? ¯e co? A co kartê graficzn± obchodzi cokolwiek poza
rozmiarami obrazu? Rozdzielczo¶æ (w sensie dpi) powinna obchodziæ
oprogramowanie.
-- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b Kruk@epsilon.eu.org d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'Received on Wed Sep 2 15:55:02 2009
To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 02 Sep 2009 - 16:51:00 MET DST