Re: na ile baterie w laptopach?

Autor: lamer <lamer_at_pl.pl>
Data: Fri 31 Jul 2009 - 12:33:07 MET DST

Użytkownik "Robbo" <robbo@i.luv.spam.com> napisał

> Moze nie formowaniu ale raczej korzystaniu z niej. Zazwyczaj typowy
> uzytkownik laptopa podlacza zasilacz do pradu, bo "przeciez komputer musi
> miec prąd". W ten sposob bateria jest ladowana do 100%. Po wylaczeniu
> komputera np. na noc, bateria samoczynnie traci część ładunku
> (samorozładowanie) lub jest lekko obciążona trybem "standby" i rozładowuje
> się powiedzmy do 97-98%. Nastepnego dnia typowy uzytkownik znowu podlacza
> laptopa do prądu. Ponownie ładowanie baterii do 100%. Takie traktowanie
> baterii (regularne doładowywania, a nie pełny cykl) najbardziej właśnie
> [...]

Ale dzięki temu mam rewelacyjnego "UPSa", który wyciąga kilka godzin.
No i jak włączam komputer to najpierw Power na laptopie, a dopiero po chwili
włączam prąd na listwie, żeby nie marnować czasu.
Jak wyłączam komputer to od razu listwę i odchodzę od komputera, a on sobie
spokojnie się wyłącza (a czasem przez kwadrans instaluje jakieś patche).
Więc też nie tracę czasu.
Zaś zabawa w podłączenie i odłączanie do prądu co 1,5 h jak dla mnie jest
bez sensu. Jak po godzinie pracy na baterii będę musiał pilnie odejść od
komputera i wrócę po 40 minutach to komputer mi zdechnie. Rewelacja.
Baterię mam tę samą już 3 lata, non stop pracuję na baterii i zasilaniu.
Początkowo bateria wytrzymywała 1h 45 minut, teraz 1h 20 minut.
Komputer najczęściej jest włączony po kilkanaście godzin dziennie, chociaż
oczywiście nie siedzę przy nim tyle.
Ile by moja bateria po 3 latach wyciągała gdybym o nią "dbał"? 1h 30 minut?
To rzeczywiście warto dbać o baterie :P

lamer