Re: na ile baterie w laptopach?

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Fri 31 Jul 2009 - 12:08:08 MET DST

Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
wiadomości news:slrnh755b2.uoj.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

> Normalne, jeśli się nie dba o baterię. Poczytaj o formowaniu baterii.

Moze nie formowaniu ale raczej korzystaniu z niej. Zazwyczaj typowy
uzytkownik laptopa podlacza zasilacz do pradu, bo "przeciez komputer musi
miec prąd". W ten sposob bateria jest ladowana do 100%. Po wylaczeniu
komputera np. na noc, bateria samoczynnie traci część ładunku
(samorozładowanie) lub jest lekko obciążona trybem "standby" i rozładowuje
się powiedzmy do 97-98%. Nastepnego dnia typowy uzytkownik znowu podlacza
laptopa do prądu. Ponownie ładowanie baterii do 100%. Takie traktowanie
baterii (regularne doładowywania, a nie pełny cykl) najbardziej właśnie
wpływa na jej żywotność.
Najlepiej gdyby bateria była użytkowana zgodnie z jej przeznaczeniem, czyli
pracy bez ładowania gdy tego nie wymaga, a ładowana dopiero wtedy gdy tego
potrzebuje, czyli gdy jest rozładowana.

Druga sprawa to taka, że bateria nawet nie używana zużywa sie po około 2
latach, a w zależności od egzemplarza, może to być krócej lub dłużej.

--
rb