Prośba o ocenę zestawu

Autor: Rako <antispam_at_gazeta.pl>
Data: Tue 28 Jul 2009 - 21:31:50 MET DST

Witam,

Jestem na etapie składania zestawu do GFI (Gry-Filmy-Internet). Nie ukrywam,
ze fajnie by bylo pograc na wysokich detalach w takie gry jak GTA IV (i tu
można skończyć, jeśli GTA pójdzie to wszystko pójdzie), C&C 3 i 4 (jak
wyjdzie), a takze Crysis. Do tego fajnie by było nie wydać fortuny na kompa.
;)
Kolejne priorytety to cisza, a dokładniej brak irytujących pisków, gwizdów,
warkotów. Umiarkowany świst powietrza wentylatorów mi nie przeszkadza, a na
noce komputer wyłaczam. Odnośnie gier to w grę wchodzi rozdzielczość
1920x1080, ewentualnie (mało prawdopodobne) 1900x1200. Monitora jeszcze nie
kupiłem - też się z Wami skonsultuję, jak tylko będę miał jakieś typy :)

Zaczynając od łatwiejszej części:
-Sony NEC Optiarc AD-7203S lub Pioneer DVR 216DBK lub cokolwiek
-Corsair TX650W (starczy w przyszłości w razie dokupienia drugiej grafiki?)
-Cooler Master HAF 922
-Scythe Mugen Mugen 2 CPU Cooler lub Cooler Master Hyper 212 CPU Koler
-hdd 500GB SATA (nie będę kupował, wyłuskam z kieszeni USB)

A teraz clue programu:
-Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed)
-ASUS P5Q PRO

-Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz Processor
-Asus P6T SE Intel X58

-Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed)
-DFI LANPARTY DK X48-T2RS

500zl rozpiętości.

Do tego 4GB lub 8GB RAM, dla i7 6GB.
350zl rozpiętości

Czy jest sens ładować się w DDR3 z Core 2 Quad? Jest szansa, ze jesli za 2-4
lata wymienie na i5/7, to wykorzystam pamięć, czy nie liczyć na to?

Natomiast grafika najchętniej ATI, dlatego chcę płytę z CrossFire.
-XFX Radeon HD 4850 1 GB (ostateczność)
-Sapphire VAPOR-X HD 4870 1 GB
-Sapphire VAPOR-X HD 4870 2GB (chyba głupi pomysł?)
-Sapphire VAPOR-X HD 4890 1 GB

400zl rozpiętości (200zl bez 4850)

I teraz wyjaśnienie dlaczego tak dziwnie to wygląda. Otóż mówiąc bez ogródek
nie stać mnie na wszystko na maksa, stąd prośba o pomoc w wyborze elementu
do poświęcenia. Na czym namniej strace w grywalności, a najwięcej zyskam w
budżecie. Myślałem też o kupnie teraz słabszej grafiki, a na początku
przyszłego roku wymiana na jakiegoś smoka na DX11. Tylko równie dobrze moge
sprzętu nie kupować teraz i czekać do przyszłego roku, w koncu gry to główne
zastosowanie. Konsoli nie chcę - nie ta jakośc obrazu co PC.

Chętnie zobacze inne typy jeśli chodzi o podzespoły. Pytanie też takie, czy
procesor ma szanse mi posłużyć przez ok 3 lata? Wtedy biorę Q9550 (którego
już na nic nie wymienię), wymieniam co roku grafikę i mam dobrego kompa.
Rozmawiał ktoś niedawno ze szklaną kulą? ;)

pozdrawiam
Rako