Re: Organizacja zapisu na powierzchni dysku

Autor: jureq <jureq_at_Xusun.to.z.adresu.Xop.pl>
Data: Tue 28 Jul 2009 - 08:07:33 MET DST

Dnia Mon, 27 Jul 2009 19:40:20 +0100, tg napisał(a):

> sektor a z punktu widzenia os klaster czyli kilka sektorow (klaster ma
> stala ilosc sektorow dla danej partycji)

Z zastrzeżeniem: w najpopularniejszych systemach plików

> nie

Przeważnie różni się ale minimalnie. Z tego co wiem to zazwyczaj dysk
dzieli się na kilka lub kilkanaście obszarów. W ramach każdego z nich
zapis następuje ze stałą gęstością kątową.

Dlaczego znaczną? Typowa ścieżka na współczesnym dysku zawiera około 10
MB. Proponuje trochę samodzielnych obliczeń ile wynoszą te straty.
Przyjmij np podział dysku na 10 obszarów. Acha i jedna ważna informacja.
Promień końca obszaru zapisywalnego jest mniej więcej dwukrotnie mniejszy
od promienia jego poczÄ…tku.