Re: netbook II gen.

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 23 Jul 2009 - 17:31:18 MET DST

On Thu, 23 Jul 2009 16:04:50 +0100, DooMiniK
<"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote:

>Myślę, że netbooki, jak to ktoś nazwał drugiej generacji:
>- będą wyposażane wyłącznie w pamięci typu SSD (zamiast dysków HDD),

Nie za bradzo. Po zachwycie dyskami SSD w pierwszych modelach
większość obcnie oferowanych ma klasyczne dyski twarde. Cena gra rolę
a oszczędnośc prądu jest niewielka. No i pojemności małe - jak chcę
zabrać dajmy na to kilka filmów na wyjazd to 8/16/32GB to wciąż mało.
Swoją droga zastanawiam się czemu producenci nei zaproponuja zmiast
modeli z dyskami SSD jako oddzielny fizyczny modeli z jakąś pamięcią
wbudowaną w płytę. Wymagałoby to przeprojektowania płyt, pewnie
specjalizowanego chipsetu ale IMHO uprościłoby to konstrukcję
netbooków.

>- będą umożliwiały komunikację dzięki wbudowanym modemom HSDPA

To już się dzieje.

>- sądzę, że zacznie się większa moda na ekrany dotykowe.

Chyba nei. Ekran dotykowy wymaga większego szacunku. Mi np.
notorycznei od noszenia non-stop netbooka/laptopa pojawiają sie na
ekranie przetarcia od klawiatury. Kwestia półroku-roku. Obawiam sie ze
dodytkowy ekran bym uszkodził. Poza tym nei za bardzo widzę sens
ekranu dotykowego z obecnei oferowanym Windows. Mam parę terminali w
knajpie zony i pod XP nie za bardzo nadaja się do czegoś poza
wyspecjalizowanym systemem kasowym. Po prostu bez rysika cięzko trafić
w przycisk czy pozycję menu. I to przy ekranie 14/15 cali. jak mam coś
tam pogmerac to podłączam kalwiaturę i myszkę. Wygodniej jest.

>Całkiem prawdopodobne, że dużo osób będzie stosowała netbooki jako
>odtwarzacze filmów wysokiej rozdzielczości.

Możliwe - choć do tego to raczej specjalizowane stacjonarki - Acer ma
coś takiego w oferie, Asusu także.

Ja sądzę że raczej będzie to szło w kierunku zmniejszenia masy i
grubości.

Zdrówko