Re: netbook II gen.

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Thu 23 Jul 2009 - 17:04:50 MET DST

Końrad(o) wrote:
> Użytkownik " K" <kurt76@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> ciekawy wątek - w jakim kierunku w ogóle pobiegnie technika, co będzie
> produkowane/kupowane w najbliższym czasie (np. jakie netbooki), a jaki
> będzie trend w dłuższym okresie (jakie produkty i technologie)?

Imo - co producenci szybko wzieli sobie do serca - to czas pracy na
baterii. Nie dość, że standardem staje się 5-8h, to najważniejszym
kierunkiem w rozwoju procesorów do platform mobilnych jest właśnie
zmniejszenie zapotrzebowwania na Waty a nie kolejne megaherce.

Myślę, że netbooki, jak to ktoś nazwał drugiej generacji:
- będą wyposażane wyłącznie w pamięci typu SSD (zamiast dysków HDD),
- będą umożliwiały komunikację dzięki wbudowanym modemom HSDPA
- sądzę, że zacznie się większa moda na ekrany dotykowe.

Całkiem prawdopodobne, że dużo osób będzie stosowała netbooki jako
odtwarzacze filmów wysokiej rozdzielczości.

Ogólnie rynek jest ten bardzo dziwny - nie tak dawno producenci (Intel,
AMD) zarzekali się, że to nie ma przyszłości, nie będą angażować się
w to zbyt mocno. Teraz jest na odwrót, zaczyna się wyścig zbrojeń.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,