Re: maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Mon 20 Jul 2009 - 21:55:51 MET DST

W dniu 20.07.2009 20:47, Końrad(o) pisze:
> potrzebujê komputer do poruszania siê z nim, jak i do domu.

Czyli potrzebujesz dwóch komputerów.

PS. Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci same.
     Nie da siÄ™ czytać Twoich postów.
     http://www.grush.one.pl/mime/

> przeno¶ny, ultra lekki i ma³y, netbook, który nie bêdzie obci±¿any ¿adnymi
> obliczeniami, jedynie do kontaktu/internet, edycji
> dokumentów/word/arkusze/prezentacje.
> poniewaz uruchamiam czesto wiele aplikacji jednocze¶nie (typu wiele ie,
> outlook, firefox, 2*gg, skype, firewall, antywirus, word, notatnik, exel,
> power point) - zale¿a³oby mi na 2 GiB pamiêci.
> nie musi mieæ nagrywarki, zewnêtrzna/przypinana wystarczy, a zale¿y mi na
> wiêkszym dysku (40 gb lub wiêcej)

Nagrywarki i tak w netbookach nie dostaniesz najczęściej.

Strasznie dużo aplikacji potrzebujesz na takim komputerku
jednocześnie. Obawiam się, że się zniechęcisz jak zobaczysz
efektywną wydajność pod takim obciążeniem w porównaniu do
przeciętnego nowego notebooka.

To komputery-notatniki, a nie uniwersalne maszyny do
pracy wielozadaniowej. No, chyba, że kupisz ThinkPada x61s.
Ostatnio kosztował koło 4000-5000 zł chyba.

> jednocze¶nie komputer ma pozwalaæ na wygodn± i komfortow± pracê w domu.
> musi pozwalaæ na pod³aczenie:

Kup stacjonarnego, nie ruszaj go z domu i synchronizuj
dane z przenośnym przez sieć.

> czy maleñki eee albo nc10 nada siê do wygodnej (podkre¶lam: nie szybkiej,
> bez obci±¿ania obliczeniowego) pracy w domu z zewn±trznym monitorem,
> klawiatur± i myszk±?

A czy maluch z bagażnikiem dachowym i przyczepą kempingową
nadaje się do wygodnego, choć niezbyt szybkiego przemierzania
bezdroży australijskiego interioru? ;)

> netbook nie musi byæ szybki/demon mocy, obecnie pracujê np. na bartonie amd
> chyba 1,2 ghz + 512ram.

To prawdę mówiąc podziwiam, że przy jednoczesnym uruchamianiu
wszystkich wymienionych aplikacji jesteÅ› w stanie wygodnie
pracować ;) Sam piszę tego posta z Bartona 2500+ z 1 GiB RAMu,
ale do *poważniejszej* *wygodnej* pracy to już za słaba maszyna.

|                 |  Politechnika ÅšlÄ…ska                   |