maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?

Autor: Końrad\(o\) <najswiezy_at_op.pl>
Data: Mon 20 Jul 2009 - 20:47:09 MET DST

potrzebuję komputer do poruszania się z nim, jak i do domu.

1). na zewnątrz
przenośny, ultra lekki i mały, netbook, który nie będzie obciążany żadnymi
obliczeniami, jedynie do kontaktu/internet, edycji
dokumentów/word/arkusze/prezentacje.
poniewaz uruchamiam czesto wiele aplikacji jednocześnie (typu wiele ie,
outlook, firefox, 2*gg, skype, firewall, antywirus, word, notatnik, exel,
power point) - zależałoby mi na 2 GiB pamięci.
nie musi mieć nagrywarki, zewnętrzna/przypinana wystarczy, a zależy mi na
większym dysku (40 gb lub więcej)

2) w domu
jednocześnie komputer ma pozwalać na wygodną i komfortową pracę w domu.
musi pozwalać na podłaczenie:
- jednocześnie do dużego monitora (obecnie CRT, niebawem lcd) + zewnętrznej
normalnej klawiatury + myszki
- zewnętrzny dysk (najlepiej dwa) do backupów (mogę podpinać chwilowo)
- zewnętrzna nagrywarka CD/DVD (podpinana tylko gdy będzie potrzebna)
- w domu podłączenie do netu kablem (z tv kablowej), a później bezprzewodowo
- drukarka (może nie być wpięta cały czas)

czy do takich celów nada się nEtbook i spełni założenia?
np. któryś (który?) z asusów eee, albo samsung nc10, albo jeszcze inny?
czy te małe nEtbooki mają wystarczająca liczbę wyjść (np. d-sub dla lcd) i
portów usb?
czy do takiego maleństwa/nEtbooka da się podłaczyć/wykorzystać posiadany
zestaw głośników 5.1 choćby wykorzystując 2.1?

czy maleńki eee albo nc10 nada się do wygodnej (podkreślam: nie szybkiej,
bez obciążania obliczeniowego) pracy w domu z zewnątrznym monitorem,
klawiaturą i myszką?
podłaczanie wtyczek usb i monitorowej nie stanowi problemu, nie muszę mieć
stacji dokującej, o którą pewnie trudno przy netbookach.
netbook nie musi być szybki/demon mocy, obecnie pracuję np. na bartonie amd
chyba 1,2 ghz + 512ram.
ma być nowy, gwarancja.

proszę o wszelkie uwagi i spostrzeżenia, oraz wytknięcie ewentualnych błędów
w moich założeniach.