Re: MTRON - nareszcie przyzwoity SSD za sensowną cenę!

Autor: Tomasz Chmielewski <mangoo_at_nospam.wpkg.org>
Data: Thu 16 Jul 2009 - 10:45:53 MET DST

CeBeR wrote:

> Zaraz, zaraz. Zakładasz, że polscy "dystrybutorzy" branży IT sprowadzają
> japoński, tajwański, albo chiński sprzęt z UK i to powoduje tak
> drastyczne (kilkudziesięcioprocentowe!) różnice w cenach? To mam dla
> nich gratis wniosek racjonalizatorski: niech podobnie jak dystrybutorzy
> z innych krajów europejskich zamawiają bezpośrednio u producenta, w
> Japonii, Tajwanie czy Chinach. Z tego co widzę na globusie odległość do
> Polski jest (nieco) mniejsza niż do Anglii, więc dzięki oszczędnościom
> na transporcie ceny powinny być u nas nareszcie niższe niż w UK czy
> [...]

Pewnie chodzi o roznice kursowe: raz dolar jest wart 2 zl, raz 3 zl.

Raz euro kosztuje 3 zl, raz dobija do 5 zl.

Powoduje to duze ryzyko prowadzenia biznesu (jak zamowisz kilkaset
takich napedow na drugim koncu swiata, ktore dotra do ciebie za miesiac,
to nie wiesz, ile bedziesz za nie placil: rozliczenia miedzynarodowe
robione sa w USD, ewentualnie w euro).

W efekcie, przecietny Kowalski placi za sprzet elektroniczny jedne z
wiekszych cen w Unii Europejskiej.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org