Re: MTRON - nareszcie przyzwoity SSD za sensowną cenę!

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 16 Jul 2009 - 07:17:54 MET DST

Dnia Wed, 15 Jul 2009 16:30:18 -0700 (PDT), Alojzy Zakalec napisał(a):

> To się zdecyduj czy cło czy z Anglii (cło wewnątrz UE nie obowiązuje).
> Przedmówca już pisał, że można zamawiać bezpośrednio u producenta a
> nie ze sklepu DETALICZNEGO online w Anglii. Idiotyzm!

Tzn. skąd? Z Korei? ;-). Zapłacisz tamtejszą cenę detaliczną (z VAT,
jeśli jest), koszty transportu - mogą być niemałe - a celnik dołoży Ci
cło i polski VAT do łącznych kosztów zakupu brutto. Jeśli w ogóle zechcą
z Tobą gadać, zamiast od razu odesłać do swego dystrybutora na Europę.
Którym jest właśnie ten "sklep detaliczny" w GB.

> A autor wątku sobie zamówi to w tym sklepie z Anglii i zapłaci 517,50
> zł brutto + transport 17zł - zamiast tych blisko 700zł (plus transport
> 20zł) w sklepie internetowym z Katowic :P

Transport do Polski paczki do 500 g kosztuje 11,75 funta, czyli ok. 60
zł, w 100 g możesz się nie zmieścić. Ale zgoda, różnica w cenie i tak
będzie spora. Jeśli więc pogodzisz się z możliwością "zniknięcia"
nieubezpieczonej paczuszki np. na Poczcie Polskiej (co przy droższej
dostawie kurierem za jedyne ;-) 190 zł raczej się nie zdarzy) tudzież z
ew. komplikacjami z rozwiązywaniem spraw gwarancyjnych z firmą w Anglii
a nie w Polsce, to czemu nie, może i warto te 100 zł przyoszczędzić? ;->

Dobra. Chodziło mi tylko o pokazanie, że na ceny w Polsce działa kilka
różnych czynników. Zwłaszcza, że to nie jest sprzęt sprowadzany masowo
jak zwykłe dyski, pamięci czy procesory, tylko jednostkowo dla
hobbystów.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/