Re: MTRON - nareszcie przyzwoity SSD za sensowną cenę!

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 16 Jul 2009 - 00:41:29 MET DST

Dnia Thu, 16 Jul 2009 00:12:14 +0200, CeBeR napisał(a):

> Zaraz, zaraz. Zakładasz, że polscy "dystrybutorzy" branży IT sprowadzają
> japoński, tajwański, albo chiński sprzęt z UK i to powoduje tak
> drastyczne (kilkudziesięcioprocentowe!) różnice w cenach?

W podanym przykładzie cena jednostkowa dysku z angielskim VAT to 103,50
funta plus transport. To daje około 517,50 zł brutto, plus transport.
Importer sprzedaje je - załóżmy, że też jednostkowo - za 686,56 brutto,
czyli nieco ponad 30% drożej. W tej cenie zawarte są pewnie koszty
transportu, samej procedury importu, polski VAT, no i jego marża. Nie
wydaje mi się ta cena zbyt wygórowana, tym bardziej że przy zakupie
spoza Unii trzeba jeszcze zapłacić cło.
Oczywiście, kupując hurtem dostaje się niezłe zniżki, ale działa to
także i w drugą stronę - założę się, że gdyby autor wątku był
zainteresowany zakupem hurtowym, to cena dla niego też byłaby inna.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/