Re: 7600gs w piach - co na jej miejsce?

Autor: BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid>
Data: Wed 15 Jul 2009 - 23:09:04 MET DST

vcore pisze:

> Problem w tym ze na procku mam pasywne chłodzenie (thermaltake sonic
> tower) i chyba niezabardzo mozna go krecic, czy jednak da rade? a czy
> venice to niewiem, niestety niemam juz pudełka, a w Everescie zadnej
> informacji niema

Ściągnij sobie darmowy programik CPUZ - wszystko Ci wypisze o procesorze.

> Tez sie zastanawialem nad ati, ale nigdy karty tej firmy nie mialem -
> pozatym z tego co czytam to sa bardziej problematyczne, niektorzy pisza
> ze sa problemy ze sterami, inni ze z działaniem samej karty
> Ja osobiscie z nvidia niemialem nigdy zadnych problemow, mialem juz
> kilka kart - i wszystkie byly wymienione jedynie z powodu starosci

Ja Ati używam właściwie tylko dlatego, że ma inny sposób obsługi wyjścia
TV, który mi odpowiada. A odnośnie problemów, to pamiętam kiedyś miałem
z Ati 9000 Pro - sterowniki, ale szybko to zostało poprawione oraz
czytałem o Ati 8500, która nie lubiła kiepskich zasilaczy. Innych
nowszych wad nie kojarzę.

> Bedzie sie ciac na 2.2ghz czy po podkreceniu do tych 2.7?

nawet na 2,7 GHz się będzie mogło przyciąć - zależy od ilości
przeciwników i działań "fizyki" które liczy CPU, ale na 2,7 się
właściwie nie cieło u mnie.

> No wlasnie pobor pradu jest dla mnie wazny (nie wiem jaki mam zasilacz,
> ani jakiej firmy, niechce wiec kupic karty ktora zmusi mnie do wymiany
> zasilacza), pierwsza karta o jakiej pomyslalem to 4850, ale jest nieco
> drogi pozatym chyba zbyt wydajny jak na ten procek - pozniej było 4670
> są wydajniejsze (Od 46xx)

> Bawiłem sie wczoraj tą porownywarką, fajna sprawa, wynika z tego ze
> 9600GSO w 3dmark zdobywa o ~2000pkt wiecej niz HD4670

To zadaj sobie pytanie, czy ważniejsza jest teoretyczna szybkość, którą
uzyskasz teoretycznie w pełni w niektórych momentach, czy pobór prądu.
Tych ~2000 pkt nie zauważysz na swoim CPU. BTW, ile ten 7600 miał
punktów u Ciebie?

A i jeszcze jedno, na procku AMD64 3000+ miałem troszkę ponad 5000
punktów w 3dMark06 na karcie HD3870 DDR4, po podkręceniu procka z 1,8 na
2,7 GHz miałem niecałe 1500 punktów więcej. W chwili obecnej mam procek
C2D E6300@2,8 GHz i wyciągam w chwili obecnej 10233 punkty, może jakbym
miał te 3,8 GHz to bym te 1300 punktów więcej miał.