Re: monitor- jaki format jest "na topie'

Autor: Marek <marek.grupy_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 12 Jul 2009 - 21:39:05 MET DST

> A czemu Cię interesuje trend akurat?
Bo niestety decyduje marketing i dyktatura rynku. Nie ważne, że monitor
panoramiczny 19" nie ma nic wspólnego z 19 5:4, ale panorama jest na topie.
Bardzo ładnie to widać po fanach telewizorów LCD oglądających rozmazany
obraz PAL rozciągnięty do proporcji ekranu nowego TV. Nie jest przy tym
ważne, ze oryginalny obraz ma proporcje 4:3, ważne że TV jest LCD a obraz
wypełnia cały ekran.

> *Niestety* (IMHO), upowszechniają się monitory panoramiczne.
No niestety. Panorama 22" to niby "poszerzona" 19, ale przy wyższej
rozdzielczości natywnej uzyskujemy i tak mniejsze literki niż na 19.

> Czym się kierować? Potrzebami i wygodą.
Potrzeby są takie, bymieć obraz o jakości CRT :) w 1024*768. Ale to
niestety nie jest możliwe w rozsądnej cenie przy współczesnej technologii,
chyba, że na LCD 15" ;)
Skoro już mam kupować "panoramę" i odpuścić 1024*768 to zastanawiam się
jaką. 20-22-24" ?