"modernizacja" laptopa

Autor: Czeresniak <darek1980_at_op.pl>
Data: Sun 12 Jul 2009 - 21:41:29 MET DST

Posiadam Lenovo T61 z T8300, RAM 1x1GB, HDD 120GB 5400obr/min i chciałbym
wymienić RAM i HDD na bardziej wydajne.
RAM - chciałbym kupić 2x2GB 800MHz CL5. Wiem, że chipset PM965 obsługuje
tylko 667MHz ale czy laptopy odczytują dane timingów z SPD i czy w modułach
laptopowych RAM na 800MHz są zapisane wartości timingów dla częstotliwości
niższych niż nominalne (np dla 800MHz 5-5-5-15 a dla 677MHz 4-4-4-12) i czy
laptop takie sobie wartości ustawi. Z praktyki związanej z PC wiem, że
zmiany ustawień pamięci powoduja niewielkie przyrosty wydajności i wiem, że
moduły różnych firm różnią się szybkością zapisu i odczytu przy takich
samych ustawieniach timingów ale niewielki przyrost wydajności to już coś.
Czy są jakieś testy dla obecnie oferowanych laptopowych pamięci RAM? A może
ktoś z Was testował i może podpowiedzieć, które modle były najszybsze?

HDD - tu kieruję się na dysk 320GB 7200obr/min z tym że teraz mam dysk WD z
systemem ShockGuard i w laptopie zainstalowane oprogramowanie Active
Protection System.
Czy dyski Seagate z G-Force będą współpracowały z oprogramowaniem Active
Protection System a może to oprogramowanie korzysta z czujnika umieszczonego
w laptopie a nie dysku?
Dość dobre opinie zbiera dysk Seagate ST9320421AS lub ASG ale widzę, że
pojawił się nowy model ST9320423AS i według opisu jest cichszy o 2dB (25 do
23).
Może ktoś z Was posiada takie dyski i może się wypowiedzieć? A może
polecicie jakieś inne modele szybkie i ciche?

Pozdrawiam
Darek