Re: MAC co za i przeciw?

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Wed 08 Jul 2009 - 17:11:31 MET DST

On Wed, 8 Jul 2009 10:59:40 +0000 (UTC), MK <userneme@hostname.com>
wrote:

>To jest mistrzostwo marketingu i socjotechniki... Wcisnąć ludziom rzecz
>słabszą technologicznie, tanią w produkcji i sprzedawaną za całkiem
>niemałe pieniądze na podstawie funkcjonalności, z której znaczna część
>z nich nigdy nie skorzysta.

i mowisz, ze wszyscy uzytkownicy maka to idioci podatni na reklame.
a kupujacy laptopy PCtowe to kieruja sie czyms innym?

>Tak, widziałem laptopy, które nie ruszyły
>się z biurka.

no to chyba dobrze. ja bym tam nie chcial, zeby moj laptop gdzies
lazil mi po pokoju.

>Kulą w płot... Porządny sprzęt audio dalej jest *modularny*.

co znaczy porzadny? glowna czesc domowego sprzetu domowego AV to,
amplituner i nie jest on juz modularny. tak jak do komputera musisz
podlaczyc jakis wzmak, zeby to gralo, albo duzy ekran. tez staje sie
modularny.

>Fakt, że na
>nieco wyższym poziomie, ale jednak.

to co bylo kiedys powszechne, teraz staje sie elitarne. wiec nie kula
w plot.

> Możesz kupić wzmacniacz, cd, tuner,
>kolumny, kable, kondycjoner i inne drobiazgi różnych firm, z których to
>części *złożysz* gotowy system. Czym to się różni od PC? Że PC jest w
>jednej obudowie? I co z tego... W domowym składaniu komputera też nie
>chodzi o wyciąganie chipów.

kiedys mozna bylo wymieniac samemu tranzystory, jak sie lutownica
potrafilo operowac. do wymiany lamp nie potrzeba bylo w ogole zadnych
narzedzi, ani wlasciwie nawet diagnostyki. sprobuj teraz zdiagnozowac
i jakiegos wspolczesnego amplitunera samemu, nie mowiac o
zreperowaniu, bo jak juz znajdziesz co jest popsute to nie dostaniesz
odpowiednika, jesli nie bedzie to typowy kondensator czy rezystor.

>Ale co takiego się dzieje?

miniaturyzacja i mobilnosc sprzetu.

> Był znaczny spadek cen laptopów, więc
>zwiększyła się ich popularność, głównie wśród tzw. "biznesu" i ludzi,
>którzy nie do końca wiedzą co kupują.

ceny sprzetu komputerowego w ogole caly czas spadaja. stosunek ceny do
mocy obliczeniowej komputerow maleje srednio dwukrotnie co trzynascie
miesiecy. nie tylko laptopow. tak jak kazda nowa technologia, laptopy
spadly w cenie, a ze sa wygodne w uzyciu w wiekszej ilosci przypadkow,
to ludzie zaczeli kupowac. tak samo jak z kazda inna technologia
wchodzaca na rynek. najpierw droga, potem tanieje. <rs>