Re: dziwna konfiguracja

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Tue 07 Jul 2009 - 20:37:23 MET DST

Dnia 7.7.2009, p47 napisał(a):

> Producent i jego serwis jest ok 400 km ode mnie. Niemniej oczywiście usterki
> zgłosiłem i komputer tam w ramach gwarancji odeslę. Pytania zadałem w celu
> zaspokojenia ciekawości;-), a także, aby byc może czegos nowego nauczyc
> się..

Dlaczego składasz reklamację u producenta nie u sprzedawcy?

> Zupiłem gotowy cały zestaw z Linuxem, z którym PC-ta nawet nie sprawdzałem,

Błąd.

> tylko od razu wgrywałem Win XP Pro,

Jeszcze większy błąd. ;D

> wraz z sformatowaniem HDD i podziałem
> na partycje. Nie wydaje mi się, abym cokolwiek zrobił wskazującego na moją
> skrajną ignorancje w tych sprawach (ale moge się mylić), bo w koncu OS raz
> pierwszy wgrywałem do swojego komputera (choc jeszcze nie PC-ta wtedy)
> chyba dokładnie ćwierc wieku temu, więc już "pare razy" zdarzało mi sie
> podobne zadania wykonywać...

Pytanie proforma - zainstalowałeś sterowniki do płyty głównej? Dostałeś je
w komplecie? Właśnie ich brak a zwłaszcza sterowników do chipsetu może
(i przeważnie tak jest) wpływać na niestabilność komputera.

> Nie to jednak było przedmiotem mojego wątku,- przypominam , ze chodzi o
> ocenę podawanej konfiguracji PC-ta, wg mnie nieprawidłowej.

Chodzi o kolejność urządzeń? Jeśli tak to nie ma to znaczenia -
przynajmniej w przypadku 1 HDD i 1 optyk.

> Ale znów moge
> się mylic, a więc chciałbym dowiedzieć się, czy istnieją jakieś nieznane mi
> przyczyny, dla których wydawałoby się fachowy producent tak skonfigurował
> PC-et , bo sam nic nie moge takiego wymyśleć i uwazam taka konfiguracje za
> bezsensowną.

Dlaczego? Jakieś uzasadnienie?

> Dla porzadku, choć chyba to nie ma znaczenia w tej kwestii, - PC oparty jest
> na Athlonie X2 64.

IMO nie ma to związku. Lepiej podałbyś jaka to MB.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/