Re: padł staruszek- pytanie

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Tue 07 Jul 2009 - 06:43:53 MET DST

"p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> wrote in message
news:h2udb1$8uf$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Niemniej niesmiało przypominam, ze nie to jest przedmiotem mojego pytania,
> bo przyznasz, ze z wielu wzgledów (chocby unikniecia nakładu czasu,
> konieczności zakupu ramki do HDD albo otwarcia zaplombowanego, na który
> mam 24 miesięcy gwarancji komputera po to tylko, żeby podłaczyć stary HDD
> itp.itd) prostsza i tańsza metoda to uruchomienie starego PC-ta i
> ewentualne przegranie potrzebnych danych przez siec wewn. a potem
> wykorzystanie starego np jako serwera, albo do backupu itp.

Jeszcze prostsza metoda, bez zakupu "ramki" to zakup adaptera IDE-USB
jak ten: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190317748761
i bez rozbierania zaplombowanego peceta będziesz mieć dostęp do dysku.
Na 24 zł Cię stać? ;-)

> Dlatego własnie pytam, co moze byc przyczyna, że PC przestał sygnalizowac
> gwizdem przy rozruchu brak pamieci. Jesli sa one sprawne i jest dobry styk
> to powinien startowac, jesli nie sa spełnione te warunki to powinien
> sygnalizowac ich brak. Nie powinny chyba doprowadzic do niczego złego
> kilkakrotne próby wystartowania PC-ta bez pamieci (albo z niesprawnymi),
> ale byc może czegos tu nie wiem.
> Stąd ten post.

Przede wszystkim w starym komputerze niekoniecznie złe styki były
problemem...
Być może nie wytrzymało lutowanie tego gniazda do płyty głównej?
A może wyschły całkiem kondensatory elektrolityczne i utraciły pojemność?

Pomysł aby wykorzystywać stary, niepewny komputer jako serwer albo
do backupu jest moim zdaniem nietrafiony... Stary komputer wyrzuć.