Re: Zewnetrzny dysk - USB czy ethernet ?

Autor: Patryk Włos <patryk.wlos_at_invalid.peel>
Data: Fri 03 Jul 2009 - 09:03:38 MET DST

> Jasne, ale w tamtych czasach używano komponentów z muzeów. Dzisiaj ten
> "najtańszy" to całkiem inna klasa. Także IcyBoxy z Raidsonica nie są
> podobne do tamtych.

Bardzo możliwe. Nawet się cieszę z takiego obrotu spraw.

> Wyraźne widać podział na tańsze konstrukcje jednoukładowe i droższe,
> wykorzystujące uniwersalne procesory i resztę uniwersalnych komponentów.
> Nie jestem przekonany, czy te uniwersalne z samej zasady są dużo lepsze,
> to raczej skutek niewielkiej sprzedaży i nieopłacalności budowy
> wyspecjalizowanych chipów do napędzania nasów z większą liczbą dysków.

Nie twierdzę, że są lepsze z zasady - natomiast twierdzę, że 2 najwyższe
modele QNAP są naprawdę świetne:

- TS-639 - 6 dysków, 2 Atomy (fizyczne 2 procki, nie jeden 2-rdzeniowy),
energooszczędny, a przy tym wydajny

- TS-809 - 8 dysków, Core 2 Duo, nastawiony na wydajność

Aczkolwiek niższych modeli uczciwie nie polecam.

Patryk