Re: Zewnetrzny dysk - USB czy ethernet ?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Thu 02 Jul 2009 - 22:31:17 MET DST

Użytkownik "Patryk Włos" <patryk.wlos@invalid.peel> napisał w wiadomości
news:h2iidi$q2a$1@opal.icpnet.pl...

> Ja nie wiem, jak teraz. Ja wiem, jak w 2005-2007, ew. na poczatku 2008.

To masz pecha, bo akurat ostatnio zdarzyło sie wiele. Dyski sata wymusiły
gigabit i postęp w tej dziedzinie.

> 1. Ja mialem na mysli *jeszcze tanszy* sprzet, m.in. IcyBox z 2005.

Jasne, ale w tamtych czasach używano komponentów z muzeów. Dzisiaj ten
"najtańszy" to całkiem inna klasa. Także IcyBoxy z Raidsonica nie są podobne
do tamtych.

> 2. Odnosnie QNAP - tam jest Marvell do modelu TS-409. W wyzszych modelach
> jest juz znacznie lepiej, TS-809 to NAS na 8 dyskow + Core 2 Duo. Naprawde
> polecam, jesli kogos stac (~9000 PLN + dyski).

Wyraźne widać podział na tańsze konstrukcje jednoukładowe i droższe,
wykorzystujące uniwersalne procesory i resztę uniwersalnych komponentów. Nie
jestem przekonany, czy te uniwersalne z samej zasady są dużo lepsze, to
raczej skutek niewielkiej sprzedaży i nieopłacalności budowy
wyspecjalizowanych chipów do napędzania nasów z większą liczbą dysków.