Re: MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly

Autor: payol <payolsmietnik_at_googlemail.com>
Data: Wed 24 Jun 2009 - 16:49:45 MET DST

> W zestawie jest wszystko. Zewnetrzny zasilacz równiez.
>
> Polecam dysk 2.5 cala z obrotami 5400 ze wzgledu na cisze i
> energoszczednosc - szybkosc dysku w media center nie jest jakos super wazna.
> W zaleznosci od posiadanej gotówki mozesz zakupic dysk SSD, aby miec 100%
> cisze, ale to juz przerost formy przy obecnych cenach.

niestety 2.5 to narazie tylko 500gb - dzis dowiedzialem sie ze seagate
przysle nam 640gb ale ogolnie w sprzedazy narazie 500gb - dla mnie to
za malo, oczywiscie moge cos podlaczyc zewnetrznego np: drobo z 4TB
dyskami :) ale na poczatek mam juz gotowego 1.5TB - 3.5 inch
wypelnionego filmami i seriali z przygotowana parytcja na system.

> Ram dokupisz DDR2, który jest bardzo tani - nie musi byc szybki.

jak myslisz 2gb czy od razu 4 ?

> Obudowa to wazna rzecz, niestety musi byc ladna i dobrej jakosci. Dlaczego
> niestety? Bo takie sa dosc drogie. Ponizej kilka ladnych obudów, nie jest
> tego za wiele na rynku:http://kilokat7.wordpress.com/2008/09/05/htpc-cases-the-good-bad-ugly/
> Sam bede skladal podobna maszyne dokladnie z plyta Zotac ION i ponizsza
> obudowa:http://www.quietpc.com/gb-en-gbp/products/htpccases/hfx-minimetal-cas...
> Obudowa ta jest przystosowana do pasywnego chlodzenia tego co w srodku -
> wazna sprawa przy budowaniu cichego zestawu.

kurcze ceny masakryczne :) sama obudowa moze wiecej kosztowac niz cale
wnetrzne :)
moj player docelowo ma sie znajdowac w szafce za szybko wiec mysle ze
to da wyciszenie. No ale widze ze tak czy siak 100 funtow to chyba
minimum na obudowe.
Powiedz mi jeszcze prosze, widze ze czesc obudow mozna kupic z
pilotami..... jak te piloty dzialaja z winda? - ja narazie znalazlem
ciekawe rozwiazanie - klawiatury bezprzewodowe microsoftu z
joystickiem - specjalnie do media centre.

peace
Payol