Re: MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly

Autor: MarlonB <zyrafa_at_wieloryb.kon>
Data: Wed 24 Jun 2009 - 17:40:44 MET DST

Uzytkownik "payol" <payolsmietnik@googlemail.com> napisal w wiadomosci
news:fc0b0008-5444-4d06-8d1f-19a47825a8bd@l2g2000vba.googlegroups.com...

> W zestawie jest wszystko. Zewnetrzny zasilacz równiez.
>
> Polecam dysk 2.5 cala z obrotami 5400 ze wzgledu na cisze i
> energoszczednosc - szybkosc dysku w media center nie jest jakos super
> wazna.
> W zaleznosci od posiadanej gotówki mozesz zakupic dysk SSD, aby miec 100%
> cisze, ale to juz przerost formy przy obecnych cenach.

niestety 2.5 to narazie tylko 500gb - dzis dowiedzialem sie ze seagate
przysle nam 640gb ale ogolnie w sprzedazy narazie 500gb - dla mnie to
za malo, oczywiscie moge cos podlaczyc zewnetrznego np: drobo z 4TB
dyskami :) ale na poczatek mam juz gotowego 1.5TB - 3.5 inch
wypelnionego filmami i seriali z przygotowana parytcja na system.

(mój outlook nie cytuje czasem : / )
Spoko, mój obecny zestaw tez korzysta z 3.5calowego i daje rade.

> Ram dokupisz DDR2, który jest bardzo tani - nie musi byc szybki.

jak myslisz 2gb czy od razu 4 ?

4GB sie nie oplaca. Musialbys miec 64bit system, aby je wykorzystac
(32bitowy system bedzie widzial mniej, jakies 3GB), a nie wiem czy procesor
Atom jest 64-bitowy, mozliwe, ze nie. Tak czy inaczej 2GB zupelnie
wystarcza. Zalezy co bedziesz chcial tam uruchamiac. Jezeli jakies lekkie
aplikacje typu przegladarka, poczta, jakis player, kilka uslugi typu antivir
i firewall, to 2GB to az za duzo. Jezli do tego dojdzie jakis klient
torrentów, to w sam raz wyjdzie.

> Obudowa to wazna rzecz, niestety musi byc ladna i dobrej jakosci. Dlaczego
> niestety? Bo takie sa dosc drogie. Ponizej kilka ladnych obudów, nie jest
> tego za wiele na
> rynku:http://kilokat7.wordpress.com/2008/09/05/htpc-cases-the-good-bad-ugly/
> Sam bede skladal podobna maszyne dokladnie z plyta Zotac ION i ponizsza
> obudowa:http://www.quietpc.com/gb-en-gbp/products/htpccases/hfx-minimetal-cas...
> Obudowa ta jest przystosowana do pasywnego chlodzenia tego co w srodku -
> wazna sprawa przy budowaniu cichego zestawu.

kurcze ceny masakryczne :) sama obudowa moze wiecej kosztowac niz cale
wnetrzne :)
moj player docelowo ma sie znajdowac w szafce za szybko wiec mysle ze
to da wyciszenie. No ale widze ze tak czy siak 100 funtow to chyba
minimum na obudowe.
Powiedz mi jeszcze prosze, widze ze czesc obudow mozna kupic z
pilotami..... jak te piloty dzialaja z winda? - ja narazie znalazlem
ciekawe rozwiazanie - klawiatury bezprzewodowe microsoftu z
joystickiem - specjalnie do media centre.

Joystick odradzam :) Mój kumpel ma i jest fatalnie. Da sie pracowac, ale z
wygoda myszki nie ma to nic wspólnego. Bardziej polecam taka klawiature:
http://www.geektonic.com/2009/02/htpc-wireless-keyboard-roundup-part-2.html
Ma ona trackball - jest znacznie wygodniejszym rozwiazaniem.

Polecam zainteresowac sie tez piloto-myszka :)
http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/3443&cl=US,EN
Steruje sie nia w powietrzu, na youtube sa demonstracje jak to dziala. Opócz
tego jest zwyczajna myszka.

Pozdrawiam.