Re: Gigabyte GA-M61PME-S2P

Autor: maX <aver_at_wywaltointeria.pl>
Data: Fri 19 Jun 2009 - 23:07:17 MET DST

Użytkownik "Wiesław" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:op.uvsdjykpnjl0c5@wiesiek-pc...

> Ja natomiast posiadam płytę Gigabyte GA-MA790X-DS4, a więc już chip AMD i
> płyta umożliwia pracę na 1066.
> Niestety zmiana częstotliwości kończy się na 800.

Nie uważasz że oba powyższe zdania sobie przeczą ?

> Moje pamięci to 800, ale przecież mógłbym teoretycznie spróbować
> puścić je na 1066 zmniejszając timingi (nie piszę o OC).

Alternatywnie, zamiast podciągać częstotliwość, możesz skrócić timingi. Daj
vmem na 2-2.1 V i wrzuć timingi 4-4-4. Będzie to nieco wolniejsze
rozwiązanie niż 1066/5-5-5, ale szybsze niż 800/5-5-5.
A OCnąc sobie możesz niezależnie. A nawet bez overclockingu, możesz
zmniejszyć mnożnik CPU o tyle, żeby przy HTT 266~280 (nie chce mi sie
wyliczać przy jakim HTT częstotliwość pamieci wyjdzie 1066), całkowita
częstotliwość procesora była równa nominalnej (czyli CPU nie będzie
podkręcony, ale pamieć będzie chodzić na 1066)

> Procesor to Windsor 5200.
> Nie wiem natomiast co by się stało gdyby to był CPU AM2+/3 lub DDR 1066.
> Ciekaw jestem czy ten kolega ma opcję 1066 w Biosie, bo być może jest to
> właściwość
> tej konkretnie płyty.

Generalnie i tak lepiej już wydać kasę na szybszy CPU niż szybsze pamięci.