Re: Ciche dyski do raida, czy 5k rpm ma sens?

Autor: tg <aa_at_bb.cpl>
Data: Wed 17 Jun 2009 - 15:40:57 MET DST

"Lisciasty" <lisciasty.pl@googlemail.com> wrote in message
news:64746197-3ddc-42af-bdb9-024b70c9ddcc@b9g2000yqm.googlegroups.com...
>Myślałem o raid0, 2 dyski, do tego znalazłem taki wyciszacz,
>zastanawiam się czy nie kupić i to by załatwiło sprawę hałasu:

mam 3 samsungi f1 HD103UJ mniej niz 1m od siebie i dyskow
nie slychac - nawet po zatrzymaniu wszystkich wentylatorow

jezeli w "srednio wymagajacej pracy projektowej" zawiera sie
obrobka kilkuset megabajtowych plikow to raid ma jakis sens

jezeli nie - dorzuc ramu a windows sobie pokeszuje co trzeba i
zyskasz na tym znacznie wiecej - raid 0 nie zmieni ci czasow
dostepu a jedynie podniesie maksymalne transfery

generalnie (nie dotyczy raptorow ;)) dyski o wiekszej pojemnosci
sa szybsze niz te o mniejszej, wiec zamiast ladowac sie w raid 0
z malymi dyskami 5000 *prawdopodobnie* duzo lepiej byloby wrzucic
jeden duzy dysk 7200

do raidu 0 wypadaloby tez miec upsa i przemyslany system backupow
(to oczywiscie zawsze wypada miec) zwlaszcza jezeli chcesz robic
stripping miedzy wiecej niz dwa dyski