Re: Ciche dyski do raida, czy 5k rpm ma sens?

Autor: Lisciasty <lisciasty.pl_at_googlemail.com>
Data: Wed 17 Jun 2009 - 08:30:24 MET DST

On 17 Cze, 01:26, "maX" <a...@wywaltointeria.pl> wrote:
> Jak to ma być RAID ? Dwa dyski 7200 będa chyba konkurowac głośnością z
> trzema 5400. Jak wydajność nie jest priorytetem, to dyski 5k będa cichsze,
> tańsze i zimniejsze.
> Co do pojemności, to nawet jeśli starczy dysk 200GB to niewiele droższe są
> 320-ki.

Myślałem o raid0, 2 dyski, do tego znalazłem taki wyciszacz,
zastanawiam się czy nie kupić i to by załatwiło sprawę hałasu:

http://www.proline.com.pl/sklep.php?prodid=SCY+HIMURO

2 dyski samsunga HD252HJ, wygrzebałem opinię że są ciche.

Myślałem też nad raid0+1, z 3 dyskami ale wtedy zabawa już jest
nieco droższa.

Płytę sobie wymyśliłem GA-MA790X-UD4 bo ma raida i nie musiałbym
kombinować z zewnętrznym kontrolerem

Pzdr.
L.