Re: Komputer Firmowy

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Fri 12 Jun 2009 - 21:01:50 MET DST

On Fri, 12 Jun 2009 19:11:33 +0100, "tg" <aa@bb.cpl> wrote:

>"rs" <no.address@no.spam.pl> wrote in message

>kto mowi ze glupi? sprawdza im sie to to spoko skoro ich stac, zwykly
>czlowiek woli miec to samo za polowe tej ceny

oni przylecieli z syriusza i ze zwyklymi ludzmi niemja nic wspolnego.
dlaczego firmy odnosza skuces? miedzy innymi dlatego, ze bardzo
rozsadnie planuja i oszczednie gospodaruja wydatkami m.in. na wydajny
i sprawdzajacy sie w ich warunkach sprzet. wiec nie wciskaj tu bajek.
studencji jakos tez bardzo czesto z wlasnej nieprzymuszonej woli jada
na makowkach. oni pewno tez kosmici.

>ale skoro ktos chce osx to se moze kupic za afik 180 usd i postawic
>na pc,

nie. nie moze.

> moze sobie tez kupic maca, tyle ze to dalej sa znikome ilosci
>w porownaniu z rynkiem pc

a linuxow jest taka znowu wiekszosc?
a gdzie w udzialach jest twoj linux? obecnie jakies 2% w porownaniu z
10% OSX. jak to ma sie do twojej tezy, ze mac jest zly bo go ludzi
enie uzywaja. to linux musi byc tragiczny.

> dlaczego? bo widocznie wiekszosc ludzi widzi ze nie ma za co przeplacac

albo bo wiekszosc ludzi jest jak lemingi. jak koledzy maja to i ja
kupie windowsa.

>opcji rozbudowy w razie potrzeby

jakiej rozbudowwy? co chcesz rozbudowywac? dysku nie mozesz wwlozyc?
szybszego procesora? pamieci? nie ma gniazd USB, FW? monitora nie
mozesz zmienic?

>o kompatybilnosci softwareowej z pozostalymi 90% komputerow nie ma
>nawet co wspominac

kompatybilnosci softwareowej? z czym niby ta kompatybilnosc ma byc? o
czym ty mowisz?

>alez ja sie nie pienie, popatrz tu:
>http://www.comp4you.eu/pricelist/item.aspx?PID=C0210854

no i co mi pokazujesz? ok. bardzo drogi komputer. co z tego?
a przyjrzyj sie jak wyglada podzial rynku systemow opracyjnych ale nie
w obecnie, tylko jak wyglada trend udzialow OSXa w porownaniu z innymi
systemami. od 2006 ponad dwukrotny wzrost udzialu OSX. z ponad 4% do
prawie 10%. wiec cos sie zmienia. byc moze za kilka lat coraz wiecej
twoich znajomych dojdzie do wniosku, ze maki nie sa takie zle, zacznie
kupoiwac. chocby z ciekawosci. wiecej ludzi bedzie kupowac. ich cena
zmaleje. takie prawo rynku. co wtedy zrobisz ze swoim argumentem, ze
za drogi?

>moj pc ma co prawda tylko jeden taki procesor, 10 razy wiecej miejsca
>na hdd,

10? aaaaha.

> 4 razy wiecej ramu, znacznie wydajniejsza karte graficzna,
>i kosztowal z dobrym monitorem, glosnikami i cala reszta peryferiow
>jakas polowe tej sumy

>jezeli ktos ma noz na gardle bo musi posadzic kolesia od dtp na
>systemie i sprzecie do ktorego jest przyzwyczajony i ktory moze i
>jest jakims standardem w poligrafi (gdzie liczy sie cos innego niz
>w domu kowalskiego) to niech kupuje, a normalny czlowiek za ta sume
>kupi sobie topowy pc, laptopa, zestaw kina domowego i jeszcze pojedzie
>na wakacje ;)

widze, ze nadal uparcie chcesz liczyc cudza kase. trudno. niektorzy
tak maja. i niech juz tak zostanie. <rs>