Awaria dysku / partycji - czym naprawić

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Thu 04 Jun 2009 - 21:39:10 MET DST

Problem z pogranicza.

Ponieważ dziś dysk WD przenośny (niedawno zachwalałem) odwalił mi numer
i partycja okazała sie być nieczytelna. Udało mi sie za pomocą programu
DMDE udało mi sie zlokalizować wszystkie pliki i tym podobne. Dane sa sa
czytelne jednak partycja już nie.

TESTDisk pokazuje że z tablica partycji wszystko ok.

co w tej sytuacji robić? najchętniej bym skopiował wszystkie dane z
dysku a potem na nowo sformatował ale jest to kosztowne bo trzeba by
zakupić na szybko licencję DMDE. Jak na jednorazowa akcje to trochę mało
potrzebne i nie dysponuje na dzień dzisiejszy taka gotówką a dysku
potrzebuję na już. Tylko cześć danych na dysku jest krytyczna (od
ostatniej zmiany z około tygodnia). DMDE w wersji free by sobie poradził
tylko plików sa setki.

Jak naprawić to co sie zepsuło (co sie zepsuło?) bez kombinowania i
kopiowania plików z dysku?
na pewno jest to problem samej struktury partycji lub jej geometrii czy
innych i opisów bo dane da sie odczytać mimo ze sa bardzo mocno
pofragmentowane.