Re: Awaria dysku / partycji - czym naprawić

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 04 Jun 2009 - 21:49:33 MET DST

Dnia Thu, 04 Jun 2009 21:39:10 +0200, Osadnik napisał(a):

> Problem z pogranicza.
>
> Ponieważ dziś dysk WD przenośny (niedawno zachwalałem) odwalił mi numer
> i partycja okazała sie być nieczytelna. Udało mi sie za pomocą programu
> DMDE udało mi sie zlokalizować wszystkie pliki i tym podobne. Dane sa sa
> czytelne jednak partycja już nie.
>
> TESTDisk pokazuje że z tablica partycji wszystko ok.
>
> co w tej sytuacji robić? najchętniej bym skopiował wszystkie dane z
> dysku a potem na nowo sformatował ale jest to kosztowne bo trzeba by
> zakupić na szybko licencję DMDE. Jak na jednorazowa akcje to trochę mało
> [...]

Zacznij od podmiany bootsektora tej partycji na kopię zapasową przy
pomocy Testdisk http://www.cgsecurity.org/ . Przykłady użycia:
http://www.cgsecurity.org/phpwiki/index.php/examples
Jak to nie pomoże to użyj jakiegoś darmowego programu do odzyskiwania
danych, skoro to problem banalny to i z odzyskiem nie powinno być
problemu. Proponuję PC Inspector File Recovery http://www.convar.de albo
testdiskowy Photorec; choć nie odzyska on wszystkiego , a tylko wybrane
pliki, ale jest skuteczny.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/